torsdag den 7. juli 2011

Rebecca 11 år

Så himmelsk anderledes
René Bo Hansen
Film
Rebecka, på 12 år, har en handicappet lillebror, som hun holder meget af! Gennem hele filmen følger man Rebecka, som kæmper en hård kamp mod de stirrende blikke, når hun sammen med hendes lillebror. Filmen kan jeg helt klart opfordre andre til at se denne sjove og specielle film!!


Sonja fra Saxogade
Jytte Hauch-Fausbøll
Film
Alle elsker Sonja. Sonja tager til Bornholm, hun tager på skovtur og bliver altid sat til at passe hendes lillesøster Heidi og hendes bror Bjarne. Man bliver aldrig træt af at se hvor hårdt hun har det, når hendes mpr råber ud af vinduet: Sonja, Sonja! Husk nu kaffen, og mine cigaretter! En supersjov og god familiefilm for alle aldre.

Mig – og fyrene. Hotmails far fra en globetrotter
Lene Eilstrup
Bog
Mig, er en teenager, som man følger gennem alle hendes mails, til de søde fyrer og de drilske og svigtende veninder. Hun tager på en ”nederen” vinterferie med familien, og rejser derefter ud i en forunderligt univers som globetrotter! En spændende og sjov bog, taget ud af en serie på 3 bøger om MIG.

Skyggernes hus
Bjarne Reuter
Bog
7A skal på skole udflugt, og det viser sig at de kommer til det mest ”creepy” sted på kloden. De skal løse gåder og finde løsninger megåa god bog, jeg begyndte at læse den i en Bjarne Reyter emneuge, på min gamle skole, og det viste sig at blive en af mine yndlingsbøger!

Enya 1-6
Josefine Ottesen
Bog
Enya er en trælpige, som bor hos en gammel kone og hendes mand. Hun bliver ”drillet” med at hun er meget anderledes. Hun kommer ud på et sjovt, spændende og farefuldt eventyr med magi og trylleri. En spændende fantasy bog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar